söndag 16 november 2014

Tid utan barn

Vi är många som frågar oss vad vi gjorde innan vi fick barn. Vi måste ha haft så mycket tid?!
Vi brukar skämtsam säga att de som inte har barn borde ta och lösa världsfreden och lite annat på sin oändliga fritid. 
Men så är det ju inte.
Inte hade en mer tid då. Vi bara gjorde annat. 

Den här helgen har jag haft tid. 
Det har varit skönt. 

På lördagen tog pappan med sig storasyster hem till sin mamma. Under tiden sov lillebror (i två timmar!) och jag gjorde läxor till doulautbildningen. 

När pappan kom hem utan barn tog vi en ordentlig långpromenad vilket inte hänt på år. Det var supermysigt att gå och prata i duggregnet och lillebror var nöjd i vagnen. 

Hemma igen lagade vi mat tillsammans. Det är betydligt mycket enklare med ett barn att underhålla helt enkelt. 

Idag har vi hunnit både tvätta, handla och städa utan att det har känts som bara massa stress. Jag har dessutom gjort lite höftöppnande yoga och hunnit virka lite. 

Nu sover pappan och lillebror. Det är tyst. 

Snart är det dags att hämta storasystern. Att ha ett barn under ett dygn är ungefär som jag idag skulle ha föreställt mig att inte ha barn alls. Så jag har svårt att föreställa mig hur det skulle vara. Stundvis skönt. Jag njuter av lugnet. 

Men nu vill jag hämta hem storasystern igen och ge henne massa pussar och läsa hundra sagor för henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar