torsdag 11 december 2014

Mina första Stickade raggsockor

Sen högstadiet gjorde jag klart igår. I måndags kväll hjälpte http://www.frokenpimpinett.blogspot.se/?m=1 mig igång med stickningen och det gick riktigt bra. Jag stickade klart sockan dagen efter.


Stolt som en tupp och med råg i ryggen satte jag igång med den andra. 
Men det gick inte alls lika bra. Jag repade upp och gjorde om massa gånger. Jag klutade på mönstret, kollade youtube och beklagade mig på Instagram. 
Men det hjälpte ju sådär. De blev liksom inte lika. 


Jag hoppas att de ändå funkar på dotterns fötter. Och jag vet att hon kommer älska att de är tigerrandiga. Plus att hon är mitt största fan och gärna vill ha saker jag gjort. 

Nu har maken beställt ett par raggigs. Ett par som är lika...

1 kommentar:

  1. Äsh, det ska synas att dom är hemgjorda med kärlek:) fina!

    SvaraRadera