måndag 8 december 2014

Teveserierna

Jag har varit hemma sjuk nu i över två veckor. Jag ska inte tråka ut er med detaljer men jag kommer vara hemma till och med onsdag. (Ni som har mig på Instagram @sloweva har ju redan stenkoll på detta).

Så vad gör en då hemma när man inte orkar så mycket. Jo, en gläds över Netflix! och gottar ner sig i engelskt historiskt drama.

Först tittade jag igenom två säsonger av Call the midwife. Så otroligt bra! och jag blev lite deppig när det tog slut.
Sen såg jag andra säsongen av Bleachley circle. Första såg jag på SVT när den gick där.
Sen såg jag två säsonger av Herrskap och tjänstefolk.
Sen såg jag en film. Young Victoria och sen en till - Förnuft och känsla.
Jag avslutade förra fredagen med Lark Rise till Candleford. Den är rätt underhållande med inte så bra som allt annat jag sett under veckorna.



Jag har försökt se någon romantisk komedi och någon musikal som jag vet att maken inte vill se. Men det ville tydligen inte jag heller. För jag har tappat intresset så fort och snabbt återvänt till England. Det är tydligen en fas jag är i.

Och otroligt mycket tv har det alltså blivit. Och ganska mycket handarbete. Jag återkommer med det.

1 kommentar:

  1. Jag är i samma fas, det är helt galet vad mycket gammalt brittiskt det blivit under mammaledigheten. Jag kan tipsa om Outlander, Bleak House och North and South, om du inte sett dem. Och När döden kom till Pemberley som finns på SVT Play.

    SvaraRadera