tisdag 9 december 2014

Virkade vimplar

I somras när jag virkade bäbiskoftor som formades av två mormorsrutor men med sex kanter, tänkte jag att det måste ju också gå med tre.

Sagt och gjort. Jag satte igång att virka mormors-trianglar, eller vad jag nu ska kalla det. 


Det blev ett vimpelspel av restgarner. 
Jag har inte vetat vad jag skulle göra av det men dottern bestämde att de skulle hänga i fönstret i vardagsrummet. Och det hade hon ju rätt i!


För att få ännu juligare vimplar kan en ju så klart göra i andra färger efter tycke och smak. Det är ett snabbt projekt så det är bara att sätta igång! Du hinner i helgen. 

Här http://stickskolan.se/2011/04/mormorsrutor-sa-virkar-du-dem/ till exempel finns instruktioner om hur du virkar en mormorsruta. 

För att göra en vimpel gör du bara tre hörn istället för fyra. 



1 kommentar:

  1. Åh dom jättesöta! Gjorde liknande för ett par år sedan, roligt tidsfördriv.. =)

    SV: Mm stompa är jättegott, helst ätas direkt eller upptinad i ugn direkt från frysen, mums! =)

    Önskar er en fortsatt fin andra advent vecka!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera