tisdag 17 februari 2015

Operation pigg: Jag är sjuk!

Bu hu hu!
Jag är sjuk.

Trots mina ingefära- och citronshots på morgonen. Trots att jag kommit igång ordentligt med träningen. Trots att jag äter mina vitaminer. Trots allt så halvligger jag här i soffan med halsont och bihålor från helvetet. (Bihåleinflammation?)

Det finns dagisbaciller som inte ens vitlök rår på.

Jag ringde vårdcentralen för råd eftersom jag tycker att symtomen är otrevligt lika de jag hade i december då jag hade halsfluss. Jag fick prata med en väldigt trevlig distriktssköterska som tyckte synd om mig men sa att de inte gör något i dagsläget. Hon var heller inte så pigg på att sätta in antibiotika vilket glädjer mig och tyckte att jag skulle försöka få detta att läka ut själv.

Tipsen jag fick:
Drick mycket varmt.
Drick inte kallt alls.
Ha mössa på dig om du går ut.
Ta nässpray (fast jag ju inte så förtjust i sådant)
Duscha så varmt du kan, så länge som möjligt, och fräs ut snoret. Och dra in snoret. (Blä!!) Bihålorna har gångar åt olika håll och alla behöver rensas.
Vila.

Ja, så jag gör väl det då. Och fortsätter med ingefära och citron och vitlök och kanske bikarbonat.
















Och lite drömmar om sommaren...

1 kommentar:

  1. Har du en näskanna/netipot? Jag använder det istället för nässpray. Ljummet saltvatten in genom en näsborre i taget och ut genom den andra. Det rensar bra och inga starka kemikalier som svider

    SvaraRadera