onsdag 19 augusti 2015

Matsedel vecka 34

Jag är hemma och väntar på att magsjuka ska bryta ut så det känns nästan hälsovådligt att ens skriva om mat just nu. Men ni bör inte bli smittade genom skärmen.
(Jag hoppas att det inte bryter ut men det känns som det gjorde några timmar innan jag blev sjuk i vintras, för första gången i mitt liv, så jag vågade inte stanna på jobbet utan åkte hem).

Här kommer i alla fall veckan matsedel:

Måndag: Massor av tomatsås, sallad, oliver, bönor och pasta.

Tisdag: Matlag. Lasagne med taggsvamp, tomatsås (från måndagen) och keso.

Onsdag: Grönsaksröra och ris. Jag steker på alla sorters grönsaker vi har hemma, häller på lite vin, kryddar och låter det gotta ihop sig riktigt ordentligt tills det blir nästan en sås. Vi serverar ris till.

Torsdag: Asiatisk fiskpanna https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/a/asiatisk-fiskpanna-med-tomater-och-sockeraertor/

Fredag: Hemmagjord pizza. Botten bakad med rågsurdeg och tomatsås från måndagen ovanpå. Ost och oliver och kanske långstekt lök på.

Lördag: Då ska jag och maken springa ett seedningslopp till Göteborgsvarvet och sedan lyxa till det med en pasta quattro formaggio och ett glas rött vin. https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/p/pasta-quattro-formaggi/

Söndag: Bovetepannkakor i skogen till lunch och kvällens middag är ännu inte bestämt.

Pastan. Bild från coop.se 

1 kommentar:

  1. Peppar Peppar!! Usch!! Jag hoppas verkligen att det inte bryter ut!

    SvaraRadera