måndag 26 oktober 2015

E-visum till Kambodja och annat reseplanerande

Mitt i reseplanerandet kom det här med att köpa hus och sälja lägenhet som tar tid men i går kväll slog vi oss ner vid datorn och ansökte om visum till Kambodja. Dit behöver du visum för att ihuvudtaget komma in. Kambodja erbjuder e-visum som du ansöker om via nätet vilket är otroligt smidigt istället för att behöva fylla i papper och skicka iväg sitt pass vilket är lite läskigt!

Vi upptäckte dock att, även med visum får vi inte mer än 30 dagar i Kambodja. Det betyder att det blir längre tid i Thailand.

När vi ändå var igång vid datorn beställde vi sådant som vi vill ha med från Sverige. 
Solskyddsfaktor eko, naturell
Åksjukearmband
MyggA

Nu ska vi ansöka om visum för att stanna längre än 30 dagar i Thailand, ordna med tågbiljetter i Vietnam, boka flyg från Kambodja, vaccinera oss och lite annat samt det där med att ordna lägenhet för visning, flytta, tapetsera...


4 kommentarer:

  1. Jag vill oxå till Kambodja!!!! Får se när livet hamnar i läge för att planera en långresa igen.... Hur länge ska ni vara borta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Vi ser verkligen fram mot att åka dit. Allt som allt är vi borta i 13 veckor.

      Radera
  2. Hoppas du frisknar till före resan! Det gick tyvärr till det sämre för mig - lunginflammation och sjukhusvistelse. Så kan det tyvärr gå ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vad tråkigt! Hoppas de tar väl hand om dig så du snart är ok igen. Mina bihålor är bättre men jag börjar få hosta... Får se vart det leder.

      Radera