torsdag 31 december 2015

Läkarbesök i Mui Ne

Jag tyckte verkligen att det kändes som jag var på bättringsvägen men igår eftermiddag fick jag ont i örat också. Natten blev hemsk då jag fick otroligt ont i örat och lite feber. Min önskan var att få rejäl feber som skulle ta hand om det hela så jag ville inte ta värktabletter först. Men efter två timmar av vankande, instagrambläddrande, andas i fyrkant, ge smärtan en fysisk form och kasta den över ett stup och alla andra mindfulnesstekniker jag kom på, grät jag ändå av smärta och gav upp. Jag tog värktabletter och somnade. När jag vaknade var kudden blodig och varig - blä! Men det gjorde i alla fall inte så ont längre.

Okey då! Det får bli ett besök till läkaren. Supersmidigt var det. 


Vi fick komma in direkt. Läkaren hade ju bara behövt titta i örat och gett mig antibiotika men han tog sig tid att ställa tusen frågor och rita förklarande bilder så jag skulle förstå vad som hänt. Jag gillar att han också tänkte på mitt immunförsvar och skrev ut c-vitamin. När kuren är klar ska jag se till att få i mig probiotika också. Ett som är säkert är är att mitt immunförsvar är i botten. 

(Öroninflammation som gått upp i mellanörat och tryckt på så jag fått ett stort hål i trumhinnan. Antagligen har jag haft halsfluss också)

Apoteket låg nära så det var enkelt att gå tid med min långa lista på receptbelagda mediciner. 



Och badförbud...

Det blir inte alltid som en tänkt. Men jag är hellre sjuk här i solen och Mui Ne är ett perfekt ställe att lata sig på. 

Familjen är och badar och jag sitter på altanen utanför vår bungalow på Cocosand hotel. Ikväll väntar skaldjursbuffén med familjen som äger stället. 



Så hoppas jag på att starta det nya året friskare och piggare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar